Voorbeschouwing Buitenpost – DETO

Terwijl het wereldkampioenschap voetbal aan de Perzische Golf in volle gang is, loopt de 1e seizoenshelft op de Nederlandse amateurvelden op zijn eind. Het vlaggenschip van de VV Buitenpost speelt in het 1e weekend van december haar laatste thuiswedstrijd van dit kalenderjaar op het eigen sportpark De Swadde. Tegenstander van dienst is de verrassende nummer 3 van de 4e divisie B, DETO uit het Overijsselse Vriezenveen.

Wachten
Na een hele knappe reeks van 5 overwinningen wachten de mannen van trainer Willem Brouwer nu alweer 3 wedstrijden op een volgende overwinning. Slecht gevoetbald wordt er allerminst, alleen staat de Buitenposter formatie de laatste weken even aan de verkeerde kant van de medaille. In de uitwedstrijden tegen DHSC en Huizen werd er verloren (5-2 en 2-0), terwijl er thuis tegen HZVV genoegen genomen moest worden met een punt, 1-1. Dit alles heeft de Blauwkes op de actuele ranglijst op een prima 9e plek gebracht.

Sterke reeks
Tegenstander DETO is al ruim een maand ongeslagen; na deze sterke reeks staat de Twentse selectie op een verdienstelijke 3e plek. Hiermee voeren de mannen van trainer Jürgen Schefczyk de hele brede subtop in de 4e divisie aan: het verschil tussen DETO (3e) en Buitenpost (9e) is namelijk maar 3 punten. In deze competitie lijkt iedereen van elkaar te kunnen winnen.

14.00 uur
Lukt het de VV Buitenpost om na 3 wedstrijden zonder winst weer eens de volle buit te pakken? Zaterdag 3 december krijgen we het antwoord. De aftrap op De Swadde is deze middag om 14.00 uur; een halfuurtje eerder dan gebruikelijk dus zodat we op tijd klaar zijn voor de wedstrijd van Oranje tegen de Verenigde Staten. Forza Blauwkes!