Voorbeschouwing Buitenpost – DETO

Buitenpost speelt op paasmaandag misschien wel het belangrijkste duel van dit seizoen. DETO Twenterand komt namelijk op bezoek op het sportpark De Swadde. De Tukkers bezetten op dit moment de voorlaatste plaats, maar dienen net als Buitenpost nog een aantal wedstrijden in te halen. Bij winst kunnen de Blauwkes een belangrijke slag slaan om lijfsbehoud te realiseren.

Mouwen opstropen
Dat de Blauwhemden hier goed van doordrongen zijn, bleek eens te meer in de afgelopen wedstrijd tegen SC Genemuiden. De mouwen werden opgestroopt en er werd scherp verdedigd door de mannen van trainer Van der Weij. Met hard werken worden de punten binnen gesleept. Het hoeft niet meer mooi in deze fase van het seizoen. Daarom is alles er aan gelegen om ook deze wedstrijd weer tot een goed einde te brengen.

Details
Dat dit ook tegen DETO niet vanzelfsprekend zal zijn, blijkt uit de overtuigende 4-1 overwinning die het boekte tegen DUNO Doorwerth. Het geeft aan dat geen enkel team in de Hoofdklasse B zomaar even van elkaar wint. Het zijn vaak de details die de wedstrijden beslissen.

Doelpunten
De afgelopen ontmoeting tussen beide teams eindigde in een 2-3 overwinning voor de Blauwkes. De doelpunten kwamen destijds op naam van Joran Olijve en Rudmer Loonstra (2x).

Steun
Kunnen onze mannen op deze paasmaandag een gouden slag slaan? We gaan het meemaken! Met uw steun gaan we er voor! Forza Blauwkes!

• Wedstrijd: Heino - Buitenpost
  • Datum: 21-04-2024