Voorbeschouwing Buitenpost – Eemdijk

De Blauwkes spelen zaterdag de laatste competitiewedstrijd voor de winterstop. Koploper Eemdijk komt dan op Sportpark De Swadde. De bezoekers uit Bunschoten-Spakenburg hebben maar liefst 27 punten uit 13 wedstrijden behaald. Toch een knappe prestatie na de degradatie uit de derde divisie afgelopen seizoen.

Degelijke ploeg
De uitslagen van Eemdijk laten zien dat het een hele degelijke ploeg is, die vaak een kleine overwinning over de streep kan trekken. Een doelsaldo met 16 doelpunten voor en slechts 6 doelpunten tegen is een bewijs daarvan. Hopelijk kunnen de Blauwkes in eigen huis de groene muur wel breken.

Mentale opsteker
Voor Buitenpost viel er deze week in ieder geval weer een bekersuccesje te noteren. Het spel was misschien niet best, maar toch werd er via penalty’s nog gewonnen van Drachtster Boys. Een mooie mentale opsteker voor de Blauwkes van trainer Jasper Bouma.

Stuntje
Wat heeft Buitenpost zaterdag te verliezen? Het speelt tegen de koploper en staat zelf onderaan. Het devies om gewoon te vechten voor elkaar en alles te geven. Wellicht kunnen we met elkaar zorgen voor een stuntje zo vlak voor de winterstop!

• Wedstrijd: MASV - Buitenpost
  • Datum: 06-04-2024