Voorbeschouwing Buitenpost – Excelsior ’31

Zaterdag wederom een prachtig affiche. VV Buitenpost ontvangt dan namelijk het ‘grote’ Excelsior ’31 uit Rijssen. Deze ploeg acteert al jaren op hoog niveau in het Nederlandse amateurvoetbal. Ook dit jaar wil het team, spelend in het rood-wit, weer meedoen om het kampioenschap. De Rijssenaars bezetten op dit moment de tweede plaats in de hoofdklasse B.

Discipline
Een prachtige uitdaging voor de Blauwkes om de goede lijn van vorige week door te zetten. Na de mooie overwinning op DETO, bezet Buitenpost momenteel de veilige twaalfde plaats. De Blauwkes hebben hiermee aangetoond in ieder geval mee te kunnen, mochten de taken goed uitgevoerd worden. Het vergt een hoop discipline voor de equipe van trainer Van der Weij, maar stukje bij beetje leert de groep waar het hoofdklasserschap om draait. De duels worden vaak beslist op details en het koelbloedig zijn.

Doelpuntenmakers
Dat zullen onze blauw-witten ook zaterdag op moeten brengen tegen een gerenommeerde tegenstander. Excelsior ’31 won afgelopen week thuis met maar liefst met 3-0 van AZSV, die op dat moment nog boven hen stonden. Geen verrassing waren de doelpuntenmakers Hielke Penterman en Hakim Ezafzafi, die jaarlijks aan de lopende band scoren voor deze club. De Blauwkes weten dus wat hen te wachten staat.

Steun
De Blauwkes zullen strijdend en onbevangen deze wedstrijd in gaan om het de Rijssenaars zo lastig mogelijk te maken. Op het eigen sportpark de Swadde mag niemand zomaar met de punten vertrekken! Steun onze mannen daarom en schreeuw ze naar de overwinning. Forza Blauwkes!