Voorbeschouwing Buitenpost – Excelsior’31

Kan Buitenpost een einde maken aan de ongeslagen status van Excelsior’31? De ploeg uit Rijssen staat derde met slechts een punt achterstand op koploper VVOG. Toch liggen er volgens Buitenpost-trainer Kevin Waalderbos kansen: “Het wordt een mooie uitdaging. Tegen dit sterke team krijgen we waarschijnlijk wel ruimte om te voetballen.”

Vorige week tegen SDV Barneveld lag er weinig ruimte om te voetballen. Beide ploegen stonden zo geconcentreerd te verdedigen dat de wedstrijd eindigde in 0-0. Jort van der Meulen stond voor het eerst dit seizoen in de basis. Verder is er weinig te melden over onze wedstrijd van vorige week.

Sterke start
Bij de laatste wedstrijd van Excelsior’31 vielen wel doelpunten. In eigen huis won de ploeg van Jos van der Veen met 3-0 van Heino, dat laatste staat. Excelsior’31 scoort al het hele seizoen makkelijk, maar krijgt ook veel tegendoelpunten. Al met al is de degradant uit de 3e Divisie goed begonnen met veertien punten uit zes wedstrijden.

Buitenpost is niet de favoriet, maar precies een jaar geleden lieten de Blauwkes zien te kunnen winnen van hoogvliegers. Youri Sletering maakte toen de enige goal van de wedstrijd tegen Eemdijk, dat nu vijfde staat in de 3e Divisie. Harkemase Boys staat daar knap eerste met vijf punten voorsprong op de achtervolging.

Oktoberfest
Het is inmiddels traditie: Oktoberfest op De Swadde! Na het laatste fluitsignaal barst de editie van 2023 los met muziek van dj Ronald. Hopelijk is ook de uitslag van Buitenpost – Excelsior’31 reden voor een feestje!

Forza Blauwkes!

• Wedstrijd: Grijpskerk 1 - Buitenpost 1