Voorbeschouwing

Buitenpost en directe concurrent Longa ’30 bezetten momenteel de plekken 13 en 14 op de ranglijst. Wie na het spelen van de laatste drie competitiewedstrijden op één van deze beide posities staat is veroordeeld tot het spelen van de nacompetitie. Nog drie wedstrijden te gaan dus om minimaal plek 12 te bemachtigen. Het verschil in punten met de nummers 10, 11 en 12 bedraagt op dit moment twee punten en is dus te overbruggen. Be Quick 1887 voert ondertussen de druk op vanaf degradatieplek 15. De Groningers staan dankzij een winstpartij in het afgelopen weekend slechts twee punten achter op Buitenpost en Longa ’30.

Het uit Lichtenvoorde (Gelderland) afkomstige Longa ’30 (Sportvereniging Lichamelijke Ontspanning na Gedane Arbeid, S.V. LONGA ’30), haalde uit de laatste vier wedstrijden acht punten. Longa ’30 speelde het afgelopen weekend net als Buitenpost gelijk.

Het blijven hoe dan ook spannende weken in de strijd om handhaving, waarbij ook de tussenstanden en uitslagen op de andere velden met interesse gevolgd zullen worden. Met de thuiswedstrijd tegen Longa ’30, een uitwedstrijd op 18 mei tegen VVOG Harderwijk en de laatste competitiewedstrijd thuis tegen een andere directe concurrent, TVC ’28 op 25 mei, heeft Buitenpost de afloop nog in eigen hand. Vorige week lieten de Blauwkes zien zich prima te kunnen meten met subtopper AZSV, waarmee het team in ieder geval ook weer vertrouwen heeft getankt om vol te gaan voor de directe handhaving in de 4e Divisie!

Wedstrijdbalsponsor: Schoorsteentechniek Tol

Direct na de wedstrijd dj Syb!!

Forza Blauwkes!

• Wedstrijd: Buitenpost - TVC '28