Voorbeschouwing Buitenpost – ONS Sneek

Misschien is het voor de VV Buitenpost wel één van de mooiste affiches van dit seizoen: de Friese derby tegen ONS Sneek. De enorme belangen die deze zaterdag op het spel staan, spelen hierbij een grote rol. Het treffen tussen de beide Friese ploegen is namelijk een onvervalste degradatiekraker. Buitenpost en ONS staan op plek 13 en 14 van de Hoofdklasse B en hebben elk evenveel punten: 29. Aan het einde van de streep betekenen deze posities  op de ranglijst dat zowel de thuisploeg als onze gasten veroordeeld zijn tot het spelen van nacompetitie.

Ploeg in vorm
In de Snekers treffen de Blauwkes een elftal in een heel goede vorm. Sinds ONS Sneek op 2 april jl. een gigantisch pak slaag kreeg van SC Genemuiden (8-1) werd er 6 wedstrijden op rij niet meer verloren. Vier keer werd er gewonnen en tweemaal moesten de punten gedeeld worden. Dit betekent dat de manschappen van interim-trainer Arnoud Koster in de afgelopen 6 wedstrijden bijna net zoveel punten hebben vergaard als in de 20 wedstrijden daarvóór (14 om 15).

Optimistisch
In tegenstelling tot onze gasten uit Sneek beleeft VV Buitenpost momenteel een wat mindere fase. Afgelopen zaterdag werd er tegen DETO voor de derde keer op rij verloren, 4-1. Toch blijft trainer Willem Brouwer optimistisch: “We moeten zaterdag in de kraker tegen ONS Sneek een resultaat pakken. Ik ga er nog steeds vanuit dat we promotie-degradatie kunnen ontlopen.”

De aftrap van deze spannende editie van de Friese derby is zaterdag om 14.30 uur. Na afloop van de wedstrijd  is er livemuziek van Gaatze Bosma.
FORZA BLAUWKES!