Voorbeschouwing Buitenpost – SVZW

Opnieuw een zeer belangrijke wedstrijd op het programma voor VV Buitenpost. Aanstaande zaterdag mogen we namelijk Sport Vereniging Zwaluwen Wierden (SVZW) ontvangen op ons sportpark De Swadde. SVZW wist het afgelopen seizoen kampioen te worden in de eerste klasse D, daar waar Flevo Boys bijna het gehele seizoen aan kop ging. De ploeg uit Emmeloord wist echter via de nacompetitie óók te promoveren.

Smachten om resultaat
Flevo Boys beleeft dit seizoen een flitsende start. Dat is voor de Zwaluwen tot dusver iets minder het geval. De ploeg uit Wierden bezet momenteel een 14e plaats in de Hoofdklasse B en staat daarmee in de beruchte gevarenzone. Met slechts één overwinning uit negen duels hadden de Wierdenaars zich vast een andere start voorgesteld. Afgelopen week wist het op de valreep nog een punt te bemachtigen door in de laatste minuut de gelijkmaker te scoren tegen CSV Apeldoorn. Het zal dus smachten om een resultaat te halen in Buitenpost.

Concurrent
Voor onze Blauwkes betekent dit een uitgelezen kans om een ‘concurrent’ weg te zetten. Onze Blauwwitten veroverden namelijk heel knap in blessuretijd vorige week nog 3 punten bij een andere concurrent, namelijk WHC. Daarmee staat Buitenpost momenteel keurig op een 10e plaats met 11 punten. Een overwinning zou een hele stevige positie in de middenmoot opleveren. Daar zal de formatie van trainer Van der Weij alles aan willen doen.

Wordt tijd
Echter leert de ervaring dat geen enkele pot in de hoofdklasse zomaar even gewonnen zal worden en er dus weer 110 procent inzet zal worden gevraagd. Gedisciplineerd spelen en vanuit de taak, daarmee kunnen onze Blauwkes de resultaten behalen. En zeg nou zelf: het wordt ook eens tijd om de 3 punten op ons eigen sportpark te houden!

Daarom vol gas en Forza Blauwkes!!