Voorbeschouwing Buitenpost – Swift

VV Buitenpost staat aan de start van een nieuw seizoen in de 4e divisie (voorheen Hoofdklasse). Het is alweer het 5e seizoen op rij dat de Blauwkes uitkomen op dit landelijke niveau. Net als afgelopen jaargang trappen de manschappen van trainer Willem Brouwer af met een thuiswedstrijd tegen een ploeg uit onze hoofdstad; afgelopen seizoen was dat de Dijk (0-1 nederlaag) en dit jaar is AVV Swift de opponent tijdens de seizoensouverture.

Veel wisselingen
Na de handhaving van afgelopen seizoen hebben een aantal selectiespelers gekozen voor een nieuwe uitdaging: Richard Zwaagstra (SC Twijzel), Wessel Van der Galiën (VEV 67), Folkert Van Dongera (gestopt), Willem de Boer (collegevoetbal in Canada), Jorn Jongsma (Hardegarijp), Max Huiskamp (werk in Spanje), Hans Beute (Buitenpost 2) en Rob Schokker (PKC 83) zijn komend seizoen allemaal niet meer te bewonderen in het vlaggenschip van de VV Buitenpost.

Daar tegenover staat de komst van een 8-tal spelers die ons komen versterken. Rik Weening, Frits Veenema, Sam Wormmeester, Edwin Schaafsma, Jort van der Meulen, Hessel Turkstra, Youri Sletering en Bas Verbree zijn de nieuwe namen in de 1e selectie van de Blauwkes.

Op nul
Omdat niet alleen bij Buitenpost, maar ook bij tegenstanders in de 4e divisie veel personele wisselingen hebben plaatsgevonden, begint iedereen weer op nul. Het succes van het afgelopen seizoen biedt dus voor niemand garanties. De Blauwkes zullen proberen dit seizoen weer hoge ogen te gooien, te beginnen op de openingsdag van de competitie, tegen Swift. De aftrap op de laatste zaterdag van augustus is om 14.30 uur. Forza Blauwkes!