Voorbeschouwing Buitenpost – Swift

De Blauwkes ontvangen aanstaande zaterdag wederom een relatief onbekende tegenstander op Sportpark De Swadde. AVV Swift uit Amsterdam komt namelijk op bezoek. De gasten bezetten op dit moment een derde plaats in de Hoofdklasse B met een knappe tien punten uit vijf wedstrijden. De afgelopen week wist het zelfs met 0-3 te winnen, uit bij Staphorst. Oftewel, op papier zeker geen misselijke tegenstander voor Buitenpost.

Ervaring
Swift speelde vorig jaar nog in de Hoofdklasse A en eindigde daar op een keurige tiende plaats. Twee jaar geleden wisten ze zelfs Vitesse uit te schakelen in de landelijke KNVB beker. Het geeft aan dat de Amsterdammers genoeg ervaring hebben op het hoogste niveau.

Strijden
Voor Buitenpost is het zaak om in ieder geval gevoelsmatig weer een stap in de juiste richting te zetten. Het leed driemaal op rij een gevoelige nederlaag, met minimaal drie doelpunten verschil. Dat moet genoeg reden zijn om zaterdag met het mes tussen de tanden aan te treden. Als hecht team optreden en voor elke meter strijden. Alleen dan is een resultaat mogelijk op dit niveau.

Leermomenten
Dat bleek een week geleden eens te meer tegen Flevo Boys, waarbij details uiteindelijk beslissend bleken. Een uitgelezen kans na rust werd niet benut, waarna de Blauwkes direct het deksel op de neus kregen. Dat zijn leermomenten die meegenomen moeten worden.

Kan Buitenpost zaterdag zorgen voor een stuntje tegen de nummer drie? Steun onze mannen en schreeuw ze naar de overwinning!

• Wedstrijd: Heino - Buitenpost
  • Datum: 21-04-2024