Voorbeschouwing Buitenpost – Urk

Voor de Blauwkes staat er aanstaande zaterdag wederom een belangrijke thuiswedstrijd op het programma. SV Urk komt namelijk op bezoek op Sportpark De Swadde. De Urkers bezetten op dit moment een zevende plaats met tien punten uit zes wedstrijden. Buitenpost moet het doen met een veertiende plaats en dus zijn de punten broodnodig.

Leermoment
De afgelopen week werd er met 0-2 verloren in eigen huis van AVV Swift. De Amsterdammers gaven de Blauwkes een lesje efficiëntie en straften twee fouten binnen vijf minuten genadeloos af. Dat terwijl de Blauwkes tot op dat moment prima mee konden met het veldspel. Weer een leermoment voor de groep van trainer Bouma om mee te nemen naar deze wedstrijd. De Urkers speelden vorige week in de derby met 0-0 gelijk tegen Flevo Boys en verloren een week eerder met 1-0 uit bij SDC Putten. Daarom zullen de Urkers ook ongetwijfeld scherp aan de start verschijnen.

Subtop
Traditioneel blijkt Urk altijd een lastige en stugge tegenstander met veel inzet en energie. Ze lopen al jaren mee in de hoofdklasse en doen het net als Buitenpost veelal met eigen jongens. Ook dit jaar doet de ploeg weer mee in de subtop en zal ongetwijfeld een gooi willen doen naar een plekje in de nacompetitie.

Niet achterop raken
Voor Buitenpost is het zaterdag wederom een kans om aan te haken bij de middenmoot en om vooral niet achterop te raken bij de concurrentie. Bijblijven is dus het devies en vooral de schroom van zich af gooien, want ook het afgelopen jaar kwamen de punten pas laat op gang. Geen angst en ontzag, maar vooral genieten en strijden!

Steun onze mannen om de drie punten op de Swadde te houden!

Supporters Urk let op de wegomleiding!
De N358 tussen de A7 (Frieschepalen) en Surhuisterveen richting Buitenpost is afgesloten wegens werkzaamheden. De omleiding gaat via de afslag bij Drachten over de Wâldwei (N31), Rottevalle (N369) en Twijzel (N355).

• Wedstrijd: Heino - Buitenpost
  • Datum: 21-04-2024