Voorbeschouwing Buitenpost-VEV’67

We mogen weer! 2 weken rust en de Blauwkes mogen aantreden op het prachtige Sportpark de Swadde. Een mooi affiche, want de tegenstander is namelijk VEV ’67. Dan hoor ik u denken: ‘Maar VEV staat toch in de degradatiezone?’ Laat u zich niet bedriegen door deze tegenstander. De Blauwkes verloren namelijk slechts 1 keer dit seizoen, maar laat dit nou net zijn tegen de mannen spelend in het geelzwart. De Leeksters troefden de Blauwkes destijds af op felheid en gingen er brutaal met een ruime 4-1 winst vandoor. De mannen van trainer Van der Weij hebben wat dat betreft wat goed te maken.

Doel
Met het oog op de tweede periode is een winstpartij voldoende om deze binnen te slepen. Maar Buitenpost kijkt omhoog, het wil koste wat het kost kampioen worden. Het geloof is aanwezig bij spelers en technische staf. Vanaf nu moet dit ook elke wedstrijd uitgestraald worden en samen met het publiek moeten de punten over de streep getrokken worden. Van wedstrijd  naar wedstrijd leven en zo geschiedenis schrijven, dat is het doel.

Onvoorspelbaar
Zoals gezegd is VEV dus niet vanzelfsprekend een makkelijke prooi. Het staat bekend om de snelle counters en stugheid achterin. Het verloor de laatste competitiewedstrijd weliswaar van VV Winsum met 0-3, maar daarvoor werd er uit met 0-3 gewonnen bij Drachtster Boys. Hoe onvoorspelbaar kan voetbal zijn?! Buitenpost is in ieder geval gewaarschuwd en gaat vol voor de winst.
Schreeuw onze mannen naar behoud van de koppositie!