Voorbeschouwing Buitenpost – Volendam

Het treffen met RKAV Volendam is alweer de 7e competitiewedstrijd van dit seizoen. De Volendammers pakten 9 punten uit hun eerste 6 wedstrijden. Buitenpost pakte tot nu toe een puntje meer.

Vorige week reisden de Blauwkes af naar koploper SV Urk. Binnen een minuut werd het enige doelpunt van de wedstrijd gemaakt door de thuisploeg. Buitenpost had het lastig, maar wist laat in de tweede helft toch nog een aantal kansen te creëren. Een schot van invaller Jorn Jongsma belandde op de paal. Ondanks het verlies toonde Buitenpost ‘’een flinke dosis strijd, een indrukwekkende teamgeest en prima voetbal’’, volgens de Leeuwarder Courant. Daar kunnen we mee verder!

RKAV Volendam
Ook de bezoekers verloren vorige week. AVV Swift was met 1-4 te sterk. Bij een tussenstand van 1-2 moest RKAV Volendam risico’s nemen om een gelijkmaker te forceren, waardoor Swift meer ruimte kreeg en nog twee keer wist te scoren. De Volendammers staan nu 8e, vlak onder VV Buitenpost.

Robin
Onze vorige thuiswedstrijd wonnen we met 3-0 van AZSV. De zware blessure van Robin Huisman de Jong was een smet op die overwinning. Trainer Willem Brouwer zei het volgende over de situatie van Huisman de Jong.  “Hij heeft een stukje van een nekwervel afgebroken en loopt met een nekbrace. Naar omstandigheden gaat het goed met hem. Hij heeft vooral veel rust nodig. Het belangrijkste is dat hij er geen blijvend letsel aan overhoudt.” Laten we hopen dat zijn herstel voorspoedig verloopt.

Proces
De wedstrijd tegen RKAV Volendam is een nieuwe test voor de Blauwkes. Kan de goede start van de competitie doorgezet worden? Het lijkt er in ieder geval op dat er een mooi proces gaande is in de ploeg van Willem Brouwer.

Forza Blauwkes!

• Wedstrijd: Heino - Buitenpost