Voorbeschouwing VV Buitenpost – Eemdijk

De laatste thuiswedstrijd van de reguliere competitie! Hopelijk weten we ons direct te handhaven en is dit ook de laatste thuiswedstrijd van het seizoen. Tegenstander Eemdijk is één van de vier topploegen in de Hoofdklasse B. De heenwedstrijd eindigde in 1-1.

De vorige thuiswedstrijd mondde uit in een groot feest. In een enerverende wedstrijd werd afgerekend met concurrent ONS Sneek, waardoor de Blauwkes een sprong maakten op de ranglijst naar plek elf. “Deze winst telt dubbel tegen een concurrent”, glimlachte Buitenpost-trainer Willem Brouwer tevreden. ‘’Op basis van strijd en passie hebben we terecht gewonnen.’’

Titelkansen Eemdijk
Opponent VV Eemdijk maakte twee weken geleden indruk door overtuigend te winnen van SV Urk. Op bezoek op Sportpark De Vormt was Eemdijk met 0-3 te sterk. De ploeg van trainer Willem Romp maakt, net als SC Genemuiden, SV Urk en RKAV Volendam, nog (een theoretische) kans op het kampioenschap.

Eerste aanwinst nieuwe seizoen
Ondertussen zijn we druk bezig om de selectie voor het komende seizoen rond te krijgen. Deze week werd de 22-jarige Frits Veenema gepresenteerd. De tweebenige aanvaller komt over van tweedeklasser Be Quick Dokkum.

Directe handhaving
Bij Buitenpost spelen andere belangen dan bij Eemdijk. De ploeg van Willem Brouwer moet minstens twaalfde zien te worden om het moeras dat de nacompetitie heet te ontlopen. Met de winst in Hoogeveen op Hemelvaartsdag tegen HZVV (2-3) is er een grote stap gezet. Na de thuiswedstrijd tegen Eemdijk staat er nog een uitwedstrijd bij Berkum op het programma. Laten we als supporters zorgen voor een sfeer die net zo mooi is als tegen ONS!

Forza Blauwkes!