Voorbeschouwing VV Buitenpost – NSC Nijkerk

Heel even leek de zaterdag weer op de dag die het altijd was. Bij de thuiswedstrijden tegen ONS en Flevo Boys mocht weer publiek aanwezig zijn, uiteraard op gepaste afstand van elkaar. Helaas is dat voor de komende drie weken even niet meer aan de orde. Zaterdag ontvangen we NSC Nijkerk, maar geen supporters.

De ploeg uit Nijkerk heeft in de afgelopen vier wedstrijden drie punten weten te pakken. De uitwedstrijd tegen De Dijk werd winnend afgesloten, terwijl de wedstrijden tegen Urk, RKAV Volendam en Noordscheschut verloren gingen. Ook Buitenpost staat op drie punten, na de overwinning op ONS en de verliespartijen tegen Genemuiden, Flevo Boys en HZVV. Tot zover de scorebordjournalistiek.

90 minuten
Een overwinning vandaag zou goud waard zijn, maar om de punten te pakken, zal de wedstrijd in ieder geval uitgespeeld moeten worden. Dat klinkt niet zo moeilijk als het in werkelijkheid is, als deze twee ploegen elkaar treffen. Op 18 januari van dit jaar stond het in een onderlinge confrontatie 2-0 in het voordeel van NSC, toen de boel escaleerde en de scheidsrechter besloot de wedstrijd te staken. Een triest voorval, dat we hopelijk niet nog een keer gaan meemaken.

As it net kin sa’t it moat, dan moat it mar sa’t it kin!
Dat er geen supporters het sportpark op mogen, betekent niet dat je een voetballoze zaterdag tegemoet gaat! De wedstrijd is live te zien op ons YouTube-kanaal (link volgt)! Bovendien doen we, zoals altijd, verslag van de wedstrijd via Twitter. Voor de fans die meer houden van traditionele media, brengt Anton van der Meer (RTV NOF) verslag uit op de radio. Mogelijkheden genoeg dus!