Voorbeschouwing

De ene nederlaag is de andere niet. Waar Buitenpost afgelopen zaterdag in een spectaculaire uitwedstrijd zijn meerdere moest erkennen in Scherpenzeel, dat na een 4-3 overwinning de tweede periodetitel vierde, verloor SDV Barneveld thuis kansloos met 0-5 van Heino.

Doelsaldo
“Sterk Door Vriendschap” Barneveld (hierna SDVB) begon 2024 met 2 punten meer dan Buitenpost, maar wist na de winterstop alleen uit de eerste wedstrijd een punt te halen. Buitenpost kon na de winterstop 3 punten bijschrijven door de eerste 3 wedstrijden met 2-2 gelijk te spelen. Beide ploegen hebben inmiddels dus evenveel punten behaald na de inmiddels 20 gespeelde wedstrijden. Buitenpost staat op doelsaldo boven SDVB, mede doordat SDVB in de laatste 2 wedstrijden 10 tegendoelpunten incasseerde.

Vertrouwen
Waar “De Blauwkes” de laatste beide wedstrijden met 1 doelpunt verschil verloren van de huidige nummer 2 Scherpenzeel, respectievelijk de huidige nummer 3 Rohda Raalte (het grootste deel van de wedstrijd met een man minder), verloor SDVB van de lager geklasseerde teams Pelikaan S en Heino. Normaal gesproken stappen de Buitenposters, mede gebaseerd op de vele gecreëerde kansen tegen Scherpenzeel, met meer vertrouwen de lijnen binnen voor de confrontatie met de Barnevelders, die zich volgens het eigen wedstrijdverslag vorige week “als tamme kippen” lieten slachten.

Geen onderschatting
Op 30 september 2023 eindigde de onderlinge wedstrijd in Gelderland in een doelpuntloos gelijkspel. De bezoekers zullen er alles aan doen om ook na deze confrontatie met een resultaat in de bus te kunnen stappen terug naar Barneveld. Aan Buitenpost de opdracht om ervoor te zorgen dat SDVB niet al deze wedstrijd een einde kan maken aan de slechte reeks. Aangezien ook wij dit kalenderjaar nog steeds wachten op de eerste overwinning mag daarbij van onderschatting van de tegenstander geen sprake zijn!

Balsponsor is: Wiersma ICT

Forza Blauwkes!