Voorbeschouwing VV Buitenpost – VV Berkum

Een prachtig affiche op de dinsdagavond: VV Buitenpost – VV Berkum. Al vijf keer werd deze wedstrijd uitgesteld, maar nu lijkt het er toch echt van te komen.

Afgelopen zaterdag was er duur puntenverlies voor VV Buitenpost. Tegen concurrent ASV De Dijk werd met 1-0 verloren na een benutte strafschop van de Amsterdammers. Het mooie aan voetbal is dat de volgende wedstrijd altijd snel weer voor de deur staat. In dit geval zelfs heel snel. Niet meer dan drie dagen na het verlies in Amsterdam komt VV Berkum op bezoek op sportpark De Swadde. Het verschil tussen beide ploegen bedraagt vier punten in het voordeel van de Blauwkes.

Berkum
Berkum heeft al weken niet gewonnen. Afgelopen zaterdag ging de ploeg van Arno Hoekstra met 3-1 onderuit bij AZSV. Persoonlijke fouten deden de Zwollenaren de das om. Het doelpunt van Berkum werd gemaakt door Marc van der Meulen, die trefzeker was met een prachtige vrije trap. Een ander lichtpuntje was het invallen van spits Johnsen Bacuna, die lange tijd afwezig was vanwege blessureleed.

Pittig klusje
Na afloop van de wedstrijd van zaterdag blikte onze trainer Willem Brouwer kort vooruit op het treffen met Berkum. “Er staat wel wat druk op deze wedstrijd. Een pittig klusje. We zullen boven onszelf moeten uitstijgen om te kunnen winnen.”

Forza Blauwkes!