Voorbeschouwing VV Buitenpost – VV DUNO

Het avontuur in de hoofdklasse gaat zaterdag 1 september echt beginnen voor Buitenpost. De Blauwkes gaan met nagenoeg dezelfde selectie van start als in het kampioensjaar, aangevuld door jeugdspelers en de twee versterkingen Jelmer Vos en Folkert van Dongera. Martijn van Roeden en Chiel de Jong verlieten de club. De jongens willen het samen als eenheid gaan doen dit jaar en dat valt toch zeker ook te prijzen. Daarom zullen de mannen de steun van het massale Blauwkespubliek extra hard nodig hebben.

Profverleden
De tegenstander van zaterdag 1 september is VV DUNO uit Doorwerth, een plaatsje in de buurt van Arnhem. De ambitieuze ploeg is in zes jaar tijd opgeklommen vanuit de vierde klasse naar de hoofdklasse. DUNO werd afgelopen seizoen met grote overmacht kampioen in de 1e klasse C (Zuid) met maar liefst 63 punten uit 26 wedstrijden en 69 doelpunten voor. Het geeft aan dat het team veel kwaliteit bezit. Dat blijkt ook uit de namen die bij de selectie zitten: Purrel Fränkel, Bart van Brakel, Civard Sprockel, Kevin Sissing. Allemaal jongens met een profverleden. En wat te denken van de laatste aanwinst Dominique Kivuvu. Hij speelde zelfs nog Champions League voor Cluj. De Blauwkes zijn gewaarschuwd.

Enthousiasme
Weliswaar heeft Buitenpost minder ervaring in huis, maar het zal de huid duur willen verkopen. Met een grote dosis enthousiasme en bevlogenheid zullen de Blauwkes ten strijde moeten trekken. De jongens willen laten zien zich te kunnen meten op dit niveau. Wat een prachtige uitdaging! Vooral genieten en laten zien waartoe een TEAM in staat is, dat is het doel.

• Wedstrijd: Heino - Buitenpost
  • Datum: 21-04-2024