Vrijwilliger van de week: Freedsploeg

In mei zetten we vrijwilligers in het zonnetje. Deze week op veler verzoek: de Freedsploeg.

Elke vrijdagochtend is een groep van 11 senioren bezig met het onderhoud van ons sportpark. Het zijn de vrijwilligers van de Freedsploeg.

Wat doen jullie precies bij de club?
De werkzaamheden die de Freedsploeg oppakt zijn heel breed: van het terrein aanvegen, ramen lappen, reclameborden schoonmaken tot toegangspaden grasvrij houden, struiken snoeien en verven en alles daar tussenin. Daarnaast ook nog pionnen en goaltjes klaarzetten voor de wedstrijden en verschillende elektrotechnische klussen. En dit gebeurt ook wel eens door de week. Iedereen doet een taak waar hij goed in is.

Waarom zijn jullie vrijwilliger?
De 11 zijn voetballiefhebbers en hebben allen een ‘Blauwkeshart’. Ze doen het met veel plezier. De sfeer, humor en gezelligheid binnen de Freedsploeg vinden ze belangrijk. Ze genieten ervan als bezoekers complimenten geven dat het sportpark er zo netjes en verzorgd bij ligt.

De Freedsploeg bestaat uit: Hielke Bakker, Aldert Hamstra, Andries Hofstra, Gerrit Koster, Dirk van der Lei, Jan Mulder, Jan Oppedijk, Pieter Pilat, Foppe van der Ploeg, Jurjen Steringa en Tom van Waarden. Op de foto ontbreken Koster, Steringa en Van Waarden.

• Wedstrijd: MASV - Buitenpost
  • Datum: 06-04-2024