Vrijwilliger van de week: Jacob Marc Kootstra

In de maand mei zetten we elke week een vrijwilliger in het zonnetje. Deze week: Jacob Marc Kootstra.

Jacob Marc (25) voetbalt al sinds zijn 5e bij VV Buitenpost en werkt bij ING. Hij speelt in het 2e en is aanvoerder. Dit seizoen werd hij kampioen met zijn team. Sinds eind september zit Jacob Marc in het jeugdbestuur.

Wat doe je precies bij de club?
“Ik regel de scheidsrechters voor de jeugdteams. Hartstikke leuk om te doen. Aan het begin van de week benader ik de mensen of ze zaterdag willen fluiten. Het gaat om 8 à 10 scheidsrechters voor teams tot en met JO11. Dit stem ik af met Joop de Haan, die de scheidsrechters regelt voor de senioren. Alle seniorenteams moeten sinds dit seizoen een scheidsrechter voor de jeugd leveren. En dat gaat best goed. Iedereen doet het met plezier, vooral nu het mooi weer is.”

Waarom ben je vrijwilliger?
“Sinds ik hier voetbal is alles voor mij geregeld. Ik vind het belangrijk iets terug te doen voor de vereniging, ik wil mijn steentje bijdragen. VV Buitenpost is een geweldige, warme club. Het voelt als familie.”