Vrijwilliger van de week: Thomas Siegersma

In mei zetten we vrijwilligers in het zonnetje. Deze week: Thomas Siegersma.

Thomas Siegersma (16) is clubscheidsrechter. De leerling van het Lauwers College fluit al vier jaar met veel plezier jeugdduels op Sportpark De Swadde.

Wat doe je precies bij de club?
“Iedere zaterdag ben ik scheidsrechter en fluit ik een duel. Het zijn wedstrijden van Onder 13 en Onder 15. Tot de D’s heb ik zelf gevoetbald, maar ik liep een scheenbeenbreuk op. Door deze blessure ben ik overgestapt op het fluiten. Het is hartstikke mooi om te doen: het spel begeleiden en snel beslissingen nemen. Ik krijg ook vaak positieve reacties van spelers en ouders. Natuurlijk is er wel eens wat gezeur, maar over het algemeen gaat het heel goed. Mensen zijn blij dat je het wilt doen. Ik zou ook wel graag KNVB-scheidsrechter willen worden. Daarvoor moet ik dan eerst op cursus.”

Waarom ben je vrijwilliger?
“Het is belangrijk dat de club vrijwilligers heeft. Zonder vrijwilligers kan de club niet draaien. Ik ben twee uurtjes per week vrijwilliger. En fluiten is leuk. Als je er open voor staat kan ik je het aanraden!”

• Wedstrijd: Heino - Buitenpost
  • Datum: 21-04-2024