VV Buitenpost voetbalt niet, maar scoort wel een hit

VV Buitenpost mag dan sportief niet in actie komen, muzikaal laten de Blauwkes van zich horen. De voetbalvereniging heeft, nu de voetbalcompetitie is stilgelegd door de coronacrisis, hun langgekoesterde clublied uitgebracht. De jeugdleden worden uitgedaagd een eigen videoclip erbij te maken.

Het nummer ‘VV Buitenpost’ gaat over de Blauwkes, hun club, voetbalplezier en de goede sfeer langs de lijn en tijdens de derde helft. Ook de link naar voetbalgrootheden als Koeman, Cruyff en Romario die hun voetsporen achterlieten op De Swadde, wordt niet vergeten. De productie van het clublied was in goede handen van Syb en Ronald van Bughouse Music uit Buitenpost. Na producties voor de Zware Jongens, Jelle B., Gaatze Bosma, De Doelleazen en Henk Wijngaard kunnen zij weer een feestnummer op hun naam schrijven: VV Buitenpost van de Blauwkes.

YouTube, Spotify en TikTok
Het clublied is breed uitgebracht en beschikbaar via Spotify en YouTube. Jonge leden van VV Buitenpost kunnen tijdens de huidige, voetballoze periode, waarin ze veel thuis zijn, mooie clips maken met TikTok. Op de social media-app kunnen korte muziekvideo’s gemaakt en gedeeld worden. En mocht je de titel van het lied zo snel niet meekrijgen, wat bijna onmogelijk is, dan is zelfs Shazam op de hoogte van de nieuwste hit van de Blauwkes.

Videoclip challenge
De opnames voor de videoclip stonden gepland op het traditionele familiefeest van de voetbalclub. Nu dit in juni niet doorgaat, wordt hiervoor een ander moment gekozen. Uiteraard zijn leuke inzendingen via de social mediakanalen altijd welkom. Teams worden uitgedaagd om op afstand, maar toch samen een clip te maken in voetbaltenue en deze te delen onder de hashtag #clubliedbuitenpost. Voor de meest originele clip is er een mooie verrassing.