Wietze Cuperus nieuwe trainer 2e elftal

Wietze Cuperus is de nieuwe trainer van de tweede selectie van VV Buitenpost. De 48-jarige inwoner van Opende heeft veel zin in zijn klus bij de Blauwkes. “Ik heb er een goed gevoel bij. Het is een jonge en gretige groep en er is sprake van een klik. We gaan proberen zo hoog mogelijk te eindigen in de eerste klasse”, zegt Cuperus.

Plezier
Tot zijn 38ste heeft Wietze Cuperus in het eerste van VV Opende gespeeld. Nu voetbalt hij er bij 35+. Hij was bij Opende jeugdtrainer en ook assistent-trainer bij het eerste elftal, dat toen onder leiding stond van Wietse van der Veen, de nieuwe assistent-trainer van de Blauwkes. Het begeleiden van het tweede elftal van Buitenpost is zijn eerste stap als trainer buiten Opende. “Dit kwam op mijn pad, ik ben er blij mee.” Cuperus zegt fanatiek genoeg te zijn om alle wedstrijden te willen winnen. “Maar plezier staat voorop, dan komen de prestaties vanzelf. Bij het tweede doen ook spelers van het eerste mee. Daarom is het van belang om zo hoog mogelijk te spelen.”

Grote stappen
Cuperus is een fervent hardloper en in het dagelijks leven HR-adviseur werving & selectie bij de politie. Hij heeft twee kinderen van 11 en 15. In het verleden heeft hij met Opende tegen Buitenpost gevoetbald. Nu hij na jaren weer terugkeerde op Sportpark De Swadde was hij positief verrast. “Buitenpost heeft sportief gezien grote stappen gemaakt. Ook de accommodatie is flink gemoderniseerd en ligt er mooi bij.” Met de komst van Cuperus neemt Buitenpost afscheid van Robert Kleefstra uit De Westereen. Kleefstra trainde twee seizoenen het tweede elftal van de Blauwkes en wordt nu hoofdtrainer bij Zwaagwesteinde.