Word scheidsrechter en krijg een opleiding bij ons

Lijkt het je leuk om wedstrijden te fluiten? Ben je 14 jaar of ouder? Of ben je een vader of moeder van een speler? Dan is de opleiding Verenigingsscheidsrechter echt iets voor jou! Met deze gratis opleiding leer je hoe je als scheidsrechter met voldoende ‘bagage’ aan de slag kan bij 11 tegen 11-wedstrijden bij VV Buitenpost. Onze club wil het aantal scheidsrechters graag uitbreiden. We beloven je dat het een leuke cursus wordt en dat je onderdeel gaat uitmaken van een gezellig scheidsrechtersteam!

Onderwerpen cursus
Een greep uit de onderwerpen die tijdens de opleiding aan bod komen:
• Leiding geven aan 22 spelers op het veld
• Het toepassen van de spelregels
• Uitvoeren van praktijkoefeningen
• Samenwerken met assistent-scheidsrechters
• De 11 competenties
• Positie kiezen en volgen
• Spelhervattingen en disciplinaire straffen

Vorm
Het opleidingsdeel bestaat uit 4 bijeenkomsten van 3 uur met praktijkoefeningen ‘s avonds op ons eigen Sportpark De Swadde. Elke maand is er een bijeenkomst. Tijdens de opleiding krijgen de deelnemers opdrachten die altijd te maken hebben met de eigen wedstrijden. Het ervaringsdeel bestaat uit het fluiten van minimaal 4 stagewedstrijden bij VV Buitenpost onder begeleiding van een praktijkbegeleider. Tijdens dit ervaringsgedeelte brengt de cursist de theorie direct in praktijk en ontwikkelt hij of zij de verschillende competenties. De praktijkbegeleider is aanwezig tijdens deze oefenwedstrijden. Ook kunnen medecursisten een rol spelen bij het geven van feedback.

Opleidingsinvestering
Opleidingsdeel:
• Vier bijeenkomsten à 3 uur: 12 uur
• Zelfstudie en opdrachten: 8 uur
Ervaringsdeel:
• Fluiten van (minimaal) vier stagewedstrijden: 4 uur

De studiekosten voor deze opleiding worden volledig betaald door VV Buitenpost.

Start
De opleiding Verenigingsscheidsrechter start op zodra we voldoende aanmeldingen hebben.

Opgave en meer informatie
Opgave kan bij scheidsrechtercoördinator Jacob Marc Koostra via e-mail jacobmarckootstra@gmail.com. Je mag hem ook appen of bellen: 06-34374292. Of spreek hem aan op De Swadde, hij is er bijna iedere zaterdagochtend.