Zaterdag inhaalduel Buitenpost – Barneveld

De sneeuw is gesmolten, dus kan de afgelaste wedstrijd van afgelopen zaterdag meteen a.s. zaterdag ingehaald worden.

In de landelijke 4e Divisie B wacht het vlaggenschip van VV Buitenpost een treffen met het Gelderse SDV Barneveld. Het zal een wedstrijd worden waarin de formatie van trainer Willem Brouwer zich wil herpakken. Uit de laatste 4 wedstrijden in competitieverband werd er namelijk maar 1 schamel puntje vergaard. Gezien het programma van de afgelopen weken, is het absoluut geen schande, maar toch hadden de Blauwkes het graag anders gezien. Vooral de laatste competitienederlaag in Bunschoten-Spakenburg tegen koploper Eemdijk deed pijn. Buitenpost werd er maar liefst met 6-0 afgepoetst door de aanstaande kampioen in de 4e divisie B.

Onderaan
Ondanks de mindere resultaten van de afgelopen weken is er voor Blauwhemden nog geen vuiltje aan de lucht. De Buitenposters staan immers met 27 punten op een keurige 10e stek. Hoe anders is dat voor onze gasten uit de Gelderse Vallei. Al het gehele seizoen bungelt de ploeg van trainer/coach Bart Schreuder onderaan de ranglijst. Op het moment van schrijven staan de bewoners van sportpark Norschoten op een 14e plek, slechts 2 punten boven de rode lantaarndrager HZVV.

Belangrijke overwinningen
Toch lijkt de weg omhoog ingezet door de Gelderlanders. Uit haar laatste 4 wedstrijden pakte SDV (Sterker door Vriendschap) 7 punten met onder meer 2 belangrijke overwinningen tegen directe concurrenten in de strijd tegen degradatie. Een strijd waar de thuisploeg ver bij vandaan wil blijven en daarbij zou een overwinning zaterdag aanstaande enorm helpen!

Wegspoelen
Gaat VV Buitenpost, gesteund door haar trouwe aanhang, de zure nasmaak van de harde nederlaag tegen Eemdijk wegspoelen? Zaterdag vanaf 14.30 uur gaat het antwoord op die vraag zich ontvouwen. Forza Blauwkes!

• Wedstrijd: MASV - Buitenpost
  • Datum: 06-04-2024