Buitenpost speelt doelpuntloos in Balk

Buitenpost en Balk hebben zaterdag doelpuntloos gelijkgespeeld. De wedstrijd is Balk was moeizaam voor beide ploegen en ook de toeschouwers werden niet getrakteerd op goed voetbal. Bij beide teams ontbraken veel spelers, drie bij Balk en maar liefst zes basisspelers bij Buitenpost. Zo stond bij de Blauwkes A-junior Chiel de Jong en Alwin Kuperus, speler van het vierde, in de basisopstelling.

Wisselingen
De thuisploeg was vooral in het begin fysiek wat sterker, Buitenpost moest duidelijk wennen aan de vele wijzigingen. Naarmate de wedstrijd vorderde, nam Buitenpost het initiatief over. Veel kansen leverde het spel van beide ploegen in de eerste helft niet op. Ook na de rust was het niveau niet goed. De thuisclub kon niet beter en bij Buitenpost waren de wisselingen in het basisteam eenvoudigweg te groot om het niveau te bereiken van de wedstrijd tegen Drachtster Boys.

Aanvallend
Trainer René van der Weij wisselde vroeg in de tweede helft aanvallend door verdediger Alwin Kuperus te vervangen door aanvaller Joran Olijve. Balk probeerde via snelle counters resultaat te halen, maar de Buitenposter defensie gaf zaterdag geen cadeautjes weg. De Blauwkes gaven meer druk, die de thuisploeg met fysieke duels probeerde te bestrijden. Hierdoor ontstonden er enkele irritaties.

Debuut
Een op het oog onschuldige overtreding door Buitenposter Chiel de Jong werd door arbiter Meins beoordeeld als gemeen spel en hij gaf er een rode kaart voor. Ook zonder De Jong werd Balk echter niet gevaarlijk en bleef Buitenpost met tien man vrij eenvoudig overeind. Voor Durk de Haan, speler van JO19 was het een bijzondere middag. Hij mocht als invaller zijn debuut maken.

Lees hier het volledige wedstrijdverslag.