Nieuwe coronamaatregelen: geen publiek en kantine dicht [update 1 oktober]

Vanaf dinsdagavond 29 september gelden er nieuwe coronamaatregelen. Die raken ook onze club. Het goede nieuws is dat de trainingen en wedstrijden door mogen gaan. Slecht nieuws is dat publiek de komende 3 weken bij alle wedstrijden niet welkom is en we ook de kantine moeten sluiten. De maatregelen zijn genomen omdat de besmettingscijfers zo zorgwekkend zijn dat grote groepen mensen niet meer bij elkaar kunnen komen.

Hieronder een overzicht van de maatregelen die onze leden en supporters raken.

• Publiek is de komende 3 weken niet toegestaan bij wedstrijden en trainingen op Sportpark De Swadde
  • Ouders mogen dan ook niet komen kijken bij de jeugdwedstrijden en trainingen op ons sportpark
  • Ouders die jeugdleden naar De Swadde brengen, mogen ook niet blijven kijken
  • Ouders die jeugdleden (t/m 19 jaar) naar uitwedstrijden rijden, mogen wél langs de lijn staan, zij worden beschouwd als teambegeleider
  • Ga met zo weinig mogelijk ouders/teambegeleiders naar uitwedstrijden
  • Voor bezoekende clubs: kom met zo weinig mogelijk ouders/begeleiders
  • Kleed de kinderen zoveel mogelijk thuis aan en ga niet mee de box in
  • Voetballers moeten na de wedstrijd of training ons sportpark zo snel mogelijk verlaten
  • De kantine is tijdelijk dicht

Bekijk hier op de website van de KNVB de meest gestelde vragen.

We zijn blij dat we de komende weken mogen blijven voetballen, maar deze strenge maatregelen hebben natuurlijk ook weer financiële gevolgen voor onze vereniging. Onze leden en supporters gaan hun sociale contacten missen. We hopen dat de maatregelen het gewenste effect hebben, zodat ons sportpark en kantine over drie weken weer veilig open kunnen gaan voor publiek.

Het hoofdbestuur

Kijk hier voor al onze coronamaatregelen.