Uitstekende competitiestart voor Buitenpost

Buitenpost is de competitie uitstekend gestart. Blauw Wit ’34 werd thuis met 6-1 verslagen. Martijn van Roeden en Rolf Dijk waren de topschutters bij de Blauwkes met beide twee doelpunten. Rudmer Loonstra en Robin Huisman de Jong waren ook trefzeker.

Meteen raak
Nadat de blauwe rook van de sfeerploeg was opgetrokken, begonnen de Leeuwarders scherp aan de wedstrijd. Binnen vijf minuten kreeg de ploeg twee kansen, waaronder een van oud-prof Bob Schepers. Buitenpost-doelman Kevin van der Meulen kon een tegentreffer voorkomen. De eerste kans voor de thuisploeg direct erna was meteen raak. Martijn van Roeden scoorde op aangeven van Rob Dijkstra. Vijf minuten later was de stand al 2-0. Rudmer Loonstra kopte feilloos binnen uit een hoekschop. De thuisploeg bleef daarna aandringen en kansen creëren, het lukte Blauw Wit niet om er iets tegenover te stellen. De Leeuwarders mochten dan ook de handen dichtknijpen met een 2-0 ruststand.

Trefzeker
Ook in het tweede bedrijf kwam Blauw Wit goed uit de startblokken. Opnieuw kreeg de ploeg snel een levensgrote kans, zelfs voor een lege goal. Op wonderbaarlijke wijze ging de bal er niet in. Na een uur spelen had Buitenpost de touwtjes weer stevig in handen, maar nu leidde een uitbraak van de gasten wel tot een doelpunt: 2-1. Na deze aansluitingstreffer mochten de Leeuwarders niet lang dromen van een eventuele gelijkmaker, want kort erna gaf Van Roeden prima voor op Rolf Dijk die mooi binnenschoot. Amper een minuut later was het Van Roeden zelf die alle illusies van Blauw Wit aan flarden schoot en de 4-1 maakte. Twintig minuten voor tijd werd Loonstra gevloerd in het strafschopgebied. Robin Huisman de Jong was trefzeker vanaf 11 meter: 5-1. Het slotstuk was weer voor Dijk. De assist was van invaller Durk de Haan en de blonde aanvaller zette de eindstand 6-1 op het scorebord.

Lees hier het volledige wedstrijdsverslag.

• Wedstrijd: MASV - Buitenpost
  • Datum: 06-04-2024