Voorbeschouwing Buitenpost – ONS Sneek

Lang geleden, een competitiewedstrijd van Buitenpost op Sportpark De Swadde, maar zaterdag is het dan eindelijk weer zover! ONS Sneek komt op bezoek, wat betekent dat we gelijk te maken hebben met een ware derby. ONS kwam vorig seizoen nog uit in de Derde Divisie, maar besloot dat het beter was om dit seizoen in de Hoofdklasse te gaan spelen. Buitenpost stond er niet goed voor toen de competitie vorig seizoen werd stilgezet, maar gaat de uitdaging opnieuw aan.

Goed gevoel
De wedstrijd van vorige week tegen Genemuiden leverde dan wel geen punten op voor de Blauwkes, maar wel een goed gevoel. Het feit dat er slechts met 1-0 werd verloren van een titelkandidaat en dat er kansen waren voor Buitenpost, is positief. Uiteraard hebben we niet zoveel aan een goed gevoel, dus de spelers zullen erop gebrand zijn om vandaag de eerste punten van het seizoen te pakken, in deze Friese derby.

ONS zoekende
Ook ONS verloor vorige week, maar van een goed gevoel na die nederlaag zal geen sprake zijn geweest. Berkum wist de ploeg uit Sneek met 1-5 te verslaan. ONS heeft een team waarmee zeker goede resultaten kunnen worden geboekt, maar de spelers lijken nog deels aan elkaar te moeten wennen. Vorige week speelden er dan ook vier debutanten in het team van Jan Vlap, terwijl ook de overige spelers niet allemaal vaste krachten waren in het vorige seizoen.

Het belooft een prachtige voetbalmiddag te worden, waar de belangen meteen groot zijn. Geniet ervan!

Let op! Bij de ingang van ons sportpark moet je je registreren via en QR-code of een formulier. Lees hier meer erover.
Lees ook onze coronamaatregelen.