Voorbeschouwing Buitenpost – Genemuiden

Een week na het bekerverlies in Harlingen is er de mogelijkheid op eerherstel tegen het sterke SC Genemuiden. De ploeg uit Overijssel staat derde en gaat bij winst naar huis met een nacompetitie-ticket. René van der Weij, die een prachtig Buitenpost-verleden heeft, staat al sinds 2019 aan het roer bij Genemuiden.

Periode 2
Ook Van der Weij en zijn mannen hielden een kleine kater over aan de wedstrijd van vorige week. Genemuiden speelde een inhaalwedstrijd tegen CSV Apeldoorn en had de periodetitel voor het oprapen toen het met 0-2 voorstond. In de tweede helft ging het mis en kwam de thuisploeg op gelijke hoogte. Genemuiden heeft nu even veel periodepunten als Eemdijk, en twee meer dan DHSC. Eemdijk won de eerste periode al, dus een overwinning in Buitenpost levert Genemuiden een felbegeerd nacompetitie-ticket op. Buitenpost kende een sterke eerste periode, waarin het vierde werd. In de huidige periode pakten we een stuk minder punten en staan we vijftiende.

Revanche
Buitenpost staat nog altijd knap achtste en hoeft voor niemand in de 4e Divisie bang te zijn. Eerder dit seizoen wonnen we bijvoorbeeld op eigen veld van koploper Eemdijk. Verder is het hoopgevend dat Genemuiden in de laatste vijf wedstrijden drie keer punten morste (gelijkspel tegen Berkum en CSV Apeldoorn en verlies tegen DETO). Eerder dit seizoen won Genemuiden in eigen huis met 4-0 van Buitenpost. Volgens Willem Brouwer was dat erg geflatteerd. Vooral in de eerste helft deden we te weinig met onze kansen. Tijd voor revanche!