Circuittraining van start op vrijdag 6 september

Vrijdag 6 september beginnen onze jongste voetbaltalenten met circuittraining. Deze circuittrainingen zijn voor JO8, JO9, JO10 en JO11-2. Van 15.45 tot 16.45 uur worden de leeftijdsgroepen onder 8 en onder 9 verwacht. Om 17.00 uur starten de trainingen voor onder 10 en JO11-2. Ook deze groepen trainen een uurtje tot 18.00 uur.

Wanneer een jeugdspeler op de vrijdag de circuittraining niet kan volgen, dan moet er worden afgemeld bij Marc Lourens, telefoon: 06-10774725. Liefst vóór 14.00 uur.

Aandacht
De belangrijkste reden om met deze speciale training te starten is dat de jeugdspelers nog meer aandacht krijgen van verschillende jeugdtrainers. Deze trainers krijgen op hun beurt meer begeleiding van een ervaren gediplomeerde jeugdtrainer, die ook de keuze van oefenstof heeft gemaakt.

Leermomenten
De circuittrainingen worden voorbereid door Marc Lourens. Samen met hoofd jeugdopleiding Wietse van der Veen gaat Marc deze jeugdtrainers begeleiden en aansturen. Het levert ook leermomenten op voor de trainers zelf, waardoor ze zich nog beter kunnen ontwikkelen.

Complete pakket
Plezier en beleving zijn de basis van de ontwikkeling van een jeugdspeler. Dit is dan ook een van de uitgangspunten bij alle jeugdtrainingen bij VV Buitenpost. Tijdens de circuittrainingen krijgen de kinderen verschillende onderdelen uit het complete pakket voetbal aangereikt. De volgende onderdelen worden behandeld: dribbelen en drijven, passen en trappen, loop en coördinatie, verwerken van de bal en tot scoren komen. Daarnaast zijn er op verschillende momenten partijspelen. Het hebben van veel balcontacten is uitermate belangrijk voor de ontwikkeling van het balgevoel. Dit balgevoel is nodig om in de wedstrijden enig structuur in het spel te krijgen.